onsdag 3. november 2010

SWOT


Konkurrenter

Som den eldre datamannen Gregory Rawlins sa " Hvis ikke du er en del av dampveivalsen, er du en del av veien".

S:
Styrken i min bedrift er at jeg er engasjet, motivert og måldrevet. Jeg har mye kontakter allerede, en stødig sammarbeidspartner Jørgen A., med mulige investorer allerede. Og har mennesker som en kompetente innenfor de stillingene vi trenger bemanning.

W:
Svakheter med firmaet er mange konkurrenter. Vanskelig å definere målgruppe, og å nå målgruppe. Få kunden til å være mindre truet av ordet "EVENT".

O:
Mulighetene ved det eksterne er å kunne bruke konkurrenter. Lage sammarbeidspartnere, danne allianser. For det er også ofte sånn at eventbyråer ligger under samme paraply som en kjede i utelivsbransen. EKs: Manolo, Donald og Onkel blå (servos), sammarbeider mye med BestCompany.

T:
Truslene jeg kan møte er for velletablerte konkurrenter. En nedgang i personlig økonomi i Norge. Et stille marked innenfor bransjen og for lite kundereasjoner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar