onsdag 3. november 2010

Hva og hvem?

Kort:

Din total leverandør innenfor arrangement. Alt fra invitasjon, dekorasjon, servering, kokk, garderobe, bartendere, dj, staylister, frisør, blomster og lignende. Du som arrangør vil finne oss som en totalleverandør av oppgaver innenfor et arrangement. Dette gjør det mulig for arrangøren å kunne være ”gjest” i sitt eget selskap. Nyte festen og ikke tenke på forberedelser eller mangel på tid. La oss få ta oss av festen. Alt før og etter!

Tilbakemelding:

Etter min lyn presentasjon fikk jeg tilbakemeldinger på:

- Skulle jeg være dyr og overgå alle eksisterende aktører?

- Skulle jeg være på likt plan med alle andre?

- Har jeg kontaktene jeg trenger?

-Hva er unikt med akkurat min forretningidee?

Jo, lignende aktører i bransjen spesifiserer seg mer på arrangementer i forhold til firma eventer. Mange aktører er velletablerte, med mye spennde artister å tilby, med mange kontakter og kjente fjes. Jeg derimot vil konsentere meg mer på de privatearrangementer. På religiøse sermonier for eksempel, men også kunne tilby å være leverandør for de større eventer. For det ser jeg erfaringsmessig at mange andre aktører konsenterer seg om de store, men glemmer de små. Jeg vil legge meg på et konkerransedyktig nivå, men jeg vil at kunden skal føle et mye mer personlig tilhørighet i mitt firma. Å tilføre en personlig tilfredshet og tilby et fullkomment slutt produkt.

Økonomi:

-I forhold til økonomi skal jeg starte et enkeltmannsforetak, og vil i den sammenheng ikke trenge noe kapital for å starte oppfirmaet.

- Søke eventuelt etablerer stipendt fra kommunen til å kjøpe nødvenigheter til firmaet som; domene, utarbeiding av nettside, printer og lignende.

-Jeg skal ta ut minst mulig fra foretaket det første året for å kunne ha opparbeidet kapital.

-Jeg vil ansette mennesker på deltid i forhold til jobber, og midlertidlige ansettelser i forhold til arrangementer.

- Jeg skal ta ut minst mulig fra foretaket det første året for å kunne ha opparbeidet noe kapital.

- Jeg vil be kunden betale i forskudd noe av totalbeløpet for å sikre meg selv, og heller ha betalingsfrister etter arrangementet fra underleverandørene. Det gjør at kunden skal kun betale et samlet beløp til oss, i stedet for å måtte betale hver enkel underleverandør.

- Jeg vil lage avtaler om at underleverandører skal gi oss en 10 % (el) avkastning på deres leveranse til kunde.

Min sammarbeidspartner:

Jørgen Akersveen! Kåret til veteran i utelivsbransjen etter 16 år trofast tjeneste. Hatt stillinger fra barsjef til dagligleder. Og har flere kontakter innenfor bransjen enn det jeg kan telle på mine hender og tær. Dette omhandler lokaler, alkohol leverandører, djer, bemanning og eventoppsett. Han sitter også på flere eventuelle investorer og har sittet på dørmatta det siste året i forhold til å skulle starte opp sitt eget foretak som eventbyrå.

Han er for meg mitt ess. I tillegg har han jobbet med økonomi i Gresvig kjeden, og er en omgjengelig type som er meget lett å like.

Rollefordeling:

Nå har det selg slik at jeg er ene og alene på gruppen. Så mitt motto er ” Helt om dagen, helt om nattan”, som jeg tror vil passe meget godt i dag!

Ellers vil jeg være operere som prosjektansvarlig, dagligleder og fungere som dekoratør og kreativt ansvarlig.

Jørgen vil operere som økonomisk ansvarlig, web, bemanninsansvarlig og fungere som firmaets ansikt utad.

Kontakter:


- Gullsmed - Gullsmykket holmen senter - Sissel Zibell

- Frisør/sminkøri - Salong hårfagre Majorstuen- Wenke Bråthen

-Blomster - Linn Christin Erikssen

-Fotograf - Marika Bove

-Trykkeri - Allkopi Fornebu - Per Inge fløtnes

-Utleie lyd/lys - Bærum lyd - Sondre Bly Glevoll

-Catring - middagstid as bjørn moen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar